Sängskola

Sovrummet ska vara sovrum, inte ens en TV ska man ha där, säger såna där sömnexperter. Rekommendationen från universitet och högskolor när det gäller studiero innebär att man ska sita vid ett ordentligt upplyst bord. Att plugga i sängen måste därför vara den exakta motsatsen mot dessa ideér. Men det struntar jag i. Eftersom jag inte fick en vilodag igår utan kutade runt på  både mat och hälsomässan, så kom tröttheten idag istället. Så därför sitter jag med mjukisbyxor under täcket med böckerna och understrykningspennorna alldeles bredvid mig. Hoppas bara jag inte somnar om!

Trots att jag av uppenbara skäl inte var superpigg igår blev det en bra dag. Känns skönt att inte kasta bort en hel dag bara för att man drack lite vin kvällen innan. Mormor ville helst gå på mat och vinmässan, och mamma ville helst kolla in hälsomässan. Och jag hamnde som vanligt mittemellan.  Men jag köpte med mig lite rökta räkor, lax, skagen och aioli och bröd hem. Eller köpte och köpte, mormor betalade eftersom jag är luspank. Det ledde i alla fall till att T och jag fick en riktigt härlig söndagskväll.

Nej nu måste jag läsa. Funderar på att gå på stöttaseminariet kl. 13-16 idag. Jag borde. Helst vara hemma, och läsa i lugn och ro, Men eftersom jag har dödsångest inför tentan kanske det vore en bra idé.

Och bilden nedan, med de blå linsera, tog jag i lördags kväll. Rotade bland T´s grejer och hittade de blå färglinserna. Kändes skumt i ögonen, var länge sen jag hade linser, därför kunde jag inte ha dem längre än ca 10 min. Hade varit kul att få känna sig lite annorlunda för en kväll. Men, men...

För övrigt måste jag skärpa mig med maten. I januari ska jag med mormor och Adam till New York. Och jag vill inte vara en svensk tjockis. Drastiska åtgärder måste till. På nåt sätt måste det gå...

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0