Stadsbo för en dag

Idag känns som att det kommer bli en riktigt bra dag, om möjligt bättre än igår. Hör ni hur seriös jag är med mitt positiva tänkande?

Igår fixade  jag naglarna hos världens bästa Carro, hon är både duktig och underbar som person! Jag beundrar människor som är unga men ändå så fantastiskt drivna och som lyckats med konststycket att ta befäl över sitt eget liv. Sen handlade jag trerättersmiddag på Ica St Eriksplan till mig och brorsan. Och tills han kom hem från jobbet strax innan 19 lekte jag barmhärtig samarit och plockade undan och diskade upp köket. Och när Adam kom innanför dörren stod midagen på bordet. Hade en supermysig och rolig kväll innan vi störtade isäng toktrötta vid 23.

Nu  har min stackars bror återigen gått till jobbet och jag sitter och laddar inför dagen som komma skall. Först ska jag äta klart min frukost och ta en snabb dusch, sen ska jag gå ner och befinna mig mitt på Karlbergsvägen. Jag älskar att vara i stan! Man är i stadens kärna nästan utan att behöva gå utanför dörren! Sen ska jag köpa nåt gott kaffe i nåt gatuhörn och traska ner och sätta mig och läsa på stasbiblioteket. Härligt va?

När det är dags för T att åka hem från KTH sätter jag mig på samma tunnelbana hem, så att vi får sällskap hela vägen hem. Ikväll ska vi roa oss med att byta till vinterdäck. Pest och pina!

Men först... en bra dag!

/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0