Tankar om skolan.

Lite skoldebatt är alltid spännande. Framför allt när Martin Ingvar pratar om oduglig lärarutbildning och okunskap bland praktiserande lärare. http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article3734752.ab. Men jag håller som vanligt med. Jag är jätteglad att jag blivit medveten om vad dyslexi innebär. Och jag vet att det finns mycket okunskap. Jag fattar inte att de flesta som läser till lärare bara läser en halv termin läs och skriv. Vad hinner man egentligen lära sig på den korta tiden? Jag har läst 1 år. Och jag är långt ifrån fullärd. Det är ett problem, vi som lärare har ett oerhört stort ansvar att hjälpa barnen i tid. För om inte vi gör det, men gör det då?

/N


Kommentarer
Postat av: Fred Lundberg

" För om inte vi gör det, men gör det då?"

Detta känner jag igen!

Har genom lidit skolan, då man pratade om ordblindhet, där man skilde på mej och de andra eleverna. "Blev lätt en rolig halvtimme, vid högläsning." Detta var för över femtioår sedan...

Övning och åter övning var nog det som hjälpte mig till att läsa vidare... Lycka till!

2008-11-14 @ 13:20:42
URL: http:// saknar blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0