Dags att välja framtid!

Innan den 15 oktober ska jag ha bestämt hur mi framtid ska se ut. Hjälp! Det är dags att välja kurs inför nästa termin, terminen då jag startar min sista halva av utbildningen. Det är inte klokt vad tiden har gått fort, efter jul och nyår har jag bara 3 terminer kvar. Sista terminen skriver jag ex.arbetet, det betyder alltså att jag har två terminen dess imellan att fylla. Matte är något jag måste ha. Misnst 15 hp, vilket motsvarar en halv termin. Men med den matten kommer  jag bara "kunna" undervisa i 1-3:an. Jag vill ju kunna matte upp till 6:an. Den matten betyder en halv termin till, 15 hp. Sammanlagt kommer det vara 30 hp och en termin är full. Sen då? Jag är inte en NO-människa, det kan jag inte påstå. Men SO däremot får mitt hjärta att banka. Jag har hittat en kurs på 30 hp (en termin, börjar ni hajja?) där jag läser samhällskunskapsorienterade ämnen, och där jag får välja två ämnen, med lite mer fördjuping; religion, historia, samhällskunskap eller geografi. Det låter som något för mig! Problemet är att om jag väljer matten nästa termin, måste jag vara 100% säker att SO:n går även nästa termin. Sånt kan man nämligen aldrig vara så säker på. Men ingen studievägledare har telefontid nu. Och T har bilen, så jag kan inte åka dit. Därför fortsätter jag nu att läsa. Yey.


För övrigt måste jag kommentera att det är otroligt lustigt, att bara för att jag bloggade om en Schulmanartikel från Aftonbladet, så steg min besöksstatistik i höjden. Är han verkligen så intressant? Hehe.

/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0