Jag är tillbaka!

Helgen har varit spännande. Eller inte. Mest seg faktiskt. Men i fredags hade vi världens goaste par här och åt massa gott!

Här följer menyn:

Hemmagjord skagen i avocado med parmesanchips (favorit i repris).
Färsk pasta med scampi och karl-johansvamp i en len gräddsås med en skvätt vittv vin.
Nybakad kladdkaka med fyllig chokladsmak med en klick grädde toppad med physalis.

Tillbehör: bröd, färskost och vin.

Sen åkte singstar fram, stackars grannarna. Vid 02.00 pallrade sig fyra slagna hjältar isäng, alla var rätt trötta efter en tuff arbets/pluggvecka. Lördagen åkte vännerna hem redan vid 9.00, hade fullt dagsschema. Vi, däremot, åt soffrukost och hade en lugn och skön start på dagen. Sen innan lunch åkte vi upp till Vällingby centrum, hittade lite smått och gott både jag och T. Men det jag egentligen behövde, en outfit till tisdagens kryssning, stod ingenstans att finna. Har inte ätit supernyttigt senaste veckan, alla födelsedagar och middagar är förödande, därför har jag också svårt att hitta kläder som jag känner mig bekväm i. Tråkigt. Tänkte göra ett nytt försök idag.

Sen åt vi lunch på Massagotti, tråkigt nog var min Pasta pesto inte det roligaste jag ätit. Kostigt, med tanke på deras i annat fall höga standard. Sen åkte vi hem och la oss och sov i en halvtimme. T var ju tvungen att ladda om inför KTH-festen han hade framför sig.

Klockan 17 körde jag en ursnygg pojkvän i kostym till söder och till en klasskompis. Sen åkte jag till Kista i fortsatt jakt på något festplagg, men icke då. Klockan 20.00 stannade jag vid grillen och köpte med en kycklingburgare hem. Sen satt jag i soffan i 5 timmar och sträckkollade på Gossip Girl. När jag gav upp vid 02.00 var T inte hemma än. 03.45 hör jag nyckeln i dörren. 04.30 somnade han. Haha, jag är inte ett dugg avundsjuk på hur han mår idag. Men trött, det är jag.

Idag ska jag försöka läsa lite, och renskriva en intervju jag gjorde på VFUn i fredags. Och kanske sova lite, nu är det energiladdning till på tisdag som gäller!

Vilket monsterinlägg det blev, jag får skylla mig själv när jag slarvar med uppdatering!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0