Läsning ger kunskap.

Istället för övning ger färdighet tänkte jag. Jag var uppe 7 imorse och läste till klockan var 11.30 och Hanna kom och hämtade mig. Så på ett dygn har jag läst... 13 timmar! Är ju ett drygt halft dygn. Inte konstigt att jag sov konstigt.

Idag i skolan hade vi Piaget seminarium. Kändes bra att jag var så pass påläst att jag "var med på diskussionen". Och min bok ser härlig ut. Den är inte längre platt och oförstörd som när jag fick den. Nu är det lappar i olika färger med de olika begreppen på, understrykningar i olika färger och bläckpenna, och små anteckningar i mariginalen. Nu är boken läst! Blir en till läsning innan tentan, men nu måste jag tillfälligt gå vidare. På fredag  nästa vecka ska jag vara lika påläst på Vygotskij som jag var på Piaget. Och nu har jag dessutom fått 4 nya understrykningspennor av T, i gult, rosa, blått och grönt. Vygotskij kommer bli vacker som en regnbåge!

Ikväll kommer T´s mamma hit och ska tvätta i vår tvättstuga. Tills i årsskiftet är de fast i en liten barack utan möjlighet till tvättmaskin, men sen kan de äntligen flytta in i sitt nya, nyrenoverande fina hus. Hon sover här också, i och med att det tar över 1 tim att åka hem till henne igen. Kul att göra det vid 22.30 ikväll... Eftersom T´s lilla mamsing ska äta middag här så köpte han mat, så jag tackar och tar emot! Blir färsk pasta och scampi med vitlök och persilja och tomat. Precis vad jag behöver efter att ha ägnat mig åt skolarbete i 8 timmar idag (precis som man ska göra visserligen...)!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0