Sova är ju skönt på en fredagseftermiddag...

Just nu vet jag knappt om det är morgon, eftermiddag eller kväll. Efter T och jag varit på coop och fyndat 5 matlådor för 100 kr åkte vi hem och åt lunch. Efter lunchen glodde jag på tv ett tag och vad T gjorde vet jag inte. Tills vid 15.00 då han kommer in till mig i vardagsrummet och säger "Kan vi inte sova lite? Jag är så trött..." Jag, som tycker att sova är den bästa uppfinningen efter mobiltelefonen och datorn blir överlycklig. Vi bestämmer oss för att en halvtimme får räcka. Men konstigt nog hade jag lite svårt att somna och strax innan jag somnar inser jag att om jag inte stänger av alarmet så kommer jag bara att få 10 minuters sömn, och jag ville ha mer! Så jag stängde av larmet. Big mistake, huge! Vi vaknade när klockan var 17. Då hade vi alltså sovit i nästan 2 timmar. Snacka om ångest. Speciellt eftersom vi båda hade behövt plugga i några timmar innan vi ska iväg till Jenny & Mange strax efter 19.00. Så... det blev alltså inte som vi tänkt. Speciellt inte som de fanns både disk och tvätt att ta hand om innan vi ska iväg. Så jag har gett upp och sitter i mjukisbyxo framför tvn och tar det lugnt. Från kontoret hör jag massa hög musik, så jag tvivlar på att T pluggar....

Föreläsningen idag var bra. Trots att det var i den mest obekväma och opraktiska föreläsning som finns på lärarhögskolan. Men innehållet, det var allt jag kunde önska. Det är skönt att känna att man faktiskt förstår, att kunna befästa kunskapen ytterligare. Ska jag använda Piaget så är jag nog på väg att ackommodera hans teorier.... Dessutom har jag insett att han finns överallt, och jag har levt ett helt liv utan att vara medveten om det. Det är rätt coolt med ny kunskap....

Ha en härlig kväll alla ni!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0