Vilken helg!

Jag är helt slut. Men jag skulle för allt i världen inte vilja byta med min käre sambo idag. Igår var vi på det underbaraste, finaste dopet någonsin, och jag är inte alls partisk i frågan. Min lilla Ylvas lilla flicka Lilith (kolla ett l!) döptes i Brännkyrka kyrka. Hade med mig mamma och mormor och T, känns som vi alla är en enda stor familj, helt underbart! Lollo och jag är faddrar och fick äran att stå med framme med de stolta föräldrarna, prällen och det andra paret vars bebis skulle döpas. Lilith skötte sig oklanderligt, hon var så fin i sin vita dopklänning med spets och rosa små rosor, som Ylvas mamma sytt själv. I slutet av dopceremonin somnade hon till och med, så avslappnad var hon! Den andra bebisen, däremot, den förde ett himla liv. Men det gör inget, herregud, bebisar ska låta, blir lite mer livfyllt då! Vi var lite svettiga allihopa när ceremonin var slut, men vi överlevde minsann!

Mottagningen hemma hos Ylvas pappa var jättefin också. Det var både hemmagjord smörgåstårta och bakeribakad prinsesstårta. Jag hann till och med med att svepa 2 glas mousserande. Sen efter några timmar var vi tvugna att åka då T skulle ha grabbmiddag hemma hos oss. Så jag åkte hem till Hanna och åt tapas, drack rödvin, spelade spel och sjöng singstar, tills vi båda nästan somnade i soffan av skön rödvinströtthet. Då fick jag skjuts hem av hennes sambo. T därmot, som hade dragit ut med sina polare, ramlade in hemma vid 03.00.

Idag har det varit fullt upp för honom kan jag säga, lägenheten var trashad. Men änglalik som jag är hjälpte jag till att röja undan i vardagsrummet och dammsuga lite halvhjärtat. Men disken, den var bara hans... Ett antal timmar senare är vi klara och T har just åkt för att köra hem en bil till en polare. Sen ska vi åka till Nyköping med hans bror+flickvän och äta middag på nån restaurang med hans föräldrar. Blir en alldeles lagom söndagskväll!

Imorgon: Examinationsuppgiftsinlämning och ny kurs!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0