Hälsovakten!

Eftersom det är så fruktansvärt tråkigt att lyssna på när någon gnäller, framför allt om något så tråkigt som sin vikt, så har jag nu bestämt mig att mina de nära ska slippa! För något år sedan introducerade Mr T mig för något som kallas för Hälsovakten. Det fungerar i princip som Viktkoll och allt vad det heter som du hittar på Kvällstidningarnas hemsidor. Förutom att jag helt enkelt inte behöver någon internetuppkoppling då det ligger på min egen hårddisk. Först registerar jag ålder, kön, vikt och hur mycket jag vill väga om hur många veckor. Den säger även till om man sätter för orealistiska mål. Mitt mål tycktes rimligt. Sen skriver jag in allting jag äter, och även den motion jag utövar. Smart som programmet är räknar den ut hur mycket kalorier jag ska äta varje dag och sprider även ut detta i kolhydrater, fett, proteiner och alla vitaminer. Det finns till och med en stapel för alkohol, den hoppas jag att jag slipper se i helgen. Tänkte försöka mig på en vit sådan. Det behövs! Så jag måste helt enkelt hålla mig under denna kalorimängd varje dag, och lyckas jag med det så går jag väl ner 0,5-1 kg i veckan. Den som lever får se. Den enda gång i mitt liv jag nästan kunde räknas till de smalas skala, eller ja, åtminstone inte till de hälsosamt frodigas, var för 1 1/2 år sedan nä T och jag körde hardcorebantning innan Thailand. Då rasade vi i vikt, 6 kg var på 1 1/2 månad. Men det var länge sen nu.... Om jag hittar kan jag lägga upp en före/efter/efter bild på mig. Alltså innan diet/efter diet/ och nu. Men bara om jag hittar nån där jag ser någolunda OK ut. Så kanske.

För övrigt har T köpt en ny dator. 10 tums skärm. Min lilla 13 tums ser ut som en monster bredvid. Fixar bild sen. Nu ska jag plugga en timme innan Idol.

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0