Jag är fri!

Klockan är tjugo i fyra, och jag är underbart nog redan hemma. Var lugnt på jobbet så att jag skulle vara kvar kändes bara fånigt. De små kronorna jag förlorar kan jag leva med, känns skönt att vara hemma! Jag passade på att handla lite lördagsgott när jag slutade. Blev jobbets finfina fiskspett och den underbara aiolin., Till det ska vi göra en god sallad med massvis med coktailtomater! Och till efterrätt blir det citronfromage (gjord på vatten) med frysta färska (?) blåbär och hallon. Elle kan frysta bär inte vara färska? Kanske det som är skillnaden. Ja, bär blir det i alla fall! Eftersom detta blir vår andra helg utan vin eller alkohol av något slag ska vi äta finmiddag i vardagsrummet med tända ljus. Det är min älskling (och jag!) värd! För bio kommer det nog dröja innan vi går på igen. Men tänk vad mycket billigare helgerna blir utan att köpa vin och likörer och annat gott! Det bästa är att man slipper flottbegäret som träder in när bakfyllan slår till! 

 Dagens chock var att jag hann till jobbet, T brukar säga att jag kör som en biltjuv, idag är jag nästan beredd att hålla med honom. Förlåt Gud!  Nu ska jag röja undan här hemma så att jag kan koppla av sen! Puss på er mina fina läsare, känner ni att det är en bra dag idag?

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0