Jag är tillbaka! (hoppas det håller i sig fram till jul! =) )

Efter 5 månader och en vecka, jo så länge sedan var det minsann, är jag nu tillbaka, live and well! Har nu flyttat med min fantastiska sambo (numera student på kungliga tekniska högskolan, tjusigt värre!) till hans lägenhet i Blackeberg, Bromma. Har bott här i drygt 2 månader nu och spenderat alldeles för mycket pengar på tapet, målarfärg, möbler och gardiner, men nu mina kära- är jag stolt över att kunna kalla denna lägenhet för ett riktigt hem!

Anledningen att jag är tillbaka just idag är att min dator, efter två gånger inne på service, äntligen fungerar som datorer ska. (Ta i trä!) Hårddisken är utbytt och jag har nu mitt kära användbara office att leka med igen. Nu ska det göras IT-redovisningar som aldrig förr!

Kursen jag började läsa den 25 augusti heter AUO2 (Allmänna Utbildnings Områden) och består av 4 kurser. Idag sträckläser jag Michel Faucault´s "Övervakning och straff", många tankar som väcks om straff och samtidens betydelse för disciplinering och straff som maktutövning. 

Annars är livet som vanligt, förutom den lilla skillnaden att jag har köpt träningskort! Jojo, på SATS minsann, denna vecka har jag kört core 1 gång och styrketränat med min kära vapendragare Hanna. Skönt att vara två när man tränar! Imorse lyckades jag med konststycket att gå upp kl. 7 men kvart över 9 somnade jag i soffan igen och vaknade prick 9 med ett ryck och insåg att jag skulle befinna mig på gymmet samma sekund som jag vaknade. Bra jobbat. Var på plats 10 minuter senare.

Nu ska jag läsa lite mer i min bok och sen renskriva en intervju jag i måndags gjorde med min handledare, om stydokument. Mycket spännande.

Jag är jätteglad att vara tillbaka och hoppas innerligt att Ni, mina kära läsare, inte alldeles gett upp hoppet på mig!

Lot´s of love!
/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0