Klart!

Ibland händer det saker som man inte förväntar sig. Osäkerheten har redan hunnit ätit upp en inifrån och framtiden känns som ett nattsvart labyrint där vilka monster som helst kan krypa fram ur skuggorna för att sluka en i en enda tugga. Men så vips, klarnar dimman och allt blir solklart, du är plötsligt den som gick ut levande ur dödskampen. Så kände jag idag.

Dagen började halvdant. På grund av migrän gick vi från fyra gruppmedlemmar till tre. Redovisningsplaneringen tvingades planeras om hastigt och lustigt och ingen av oss landade alls i det nya sammanhang vi hamnat i. Fem grupper skulle redovisa idag. I stora drag; av dessa fen grupper så var vi två som någolunda uppfattat uppgiften korrekt. Läraren var relativt kritisk mot de grupper som inte gjort vad han förväntat sig. Vi däremot fick nästan någon form av beröm. Trots att vi var en man kort. Och trots att två av bilderna bytt plats vilket gjorde att reovisningen blev aningens förvirrad. Vi överlevde. Och vi överlevde med bravur.

Innan vi lämnade skolan lämnade jag även min examinationsuppgift. Så nu är den inne! Det känns skönt, men superläskigt! Jag hoppas hoppas hoppas att jag får ett E, vilket i det nya betygssystemet är precis godkänt. F är underkänt, och med Fx får du godkänt som du gör vissa kompletteringar. Håll tummarna för mig nu!

Nu ska jag kolla på film. Skön eftermiddag.

/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0