Min tid var det ja...

Alla som känner mig vet att jag älskar mi bil. Den må vara gammal och skruttig, men den är min. Efter att T och jag varit på SATS, där jag fick lite genomgång hur min träning ska se ut, och just parkerat bilen, lägger stereon av. Plötsligt gör bilen likaså, den går inte längre att starta. Mamma ringde imorse och berättade att hennes generator på bilen gått sönder. T tror att min generator gått sönder. Hur är detta möjligt?

Min tid kommer i alla fall att bli oerhört oeffektiv tills min kära snälla livskompanjon hinner titta och felsöka bilen. Detta kan han göra om 2 veckor. Om ni visste vad jag bölat. Känner mig toktöntig, men min bil är en del av mig, funkar den inte känner jag mig handikappad och vilsen här i livet. När jag jobbar i helgen får jag låna mammas bil, tack mamma, men i veckorna blir det kommunalt för hela slanten. Imorgon kommer jag vara tvungen att låna T´s bil då jag måste åka till massa bibliotek och lämna tillbaka massa böcker. Dessutom drar de vattnet här hemma 09.00 imorgon, hela dagen fram till eftermiddag, så då kan jag ändå inte vara hemma.

Och minns ni när jag sa att jag fått för mycket betalt? Efter 1 vecka ringer hon tillbaka och meddelar att hon skickar en faktura. Tack! Undrar om de pengarna finns kvar fortfarande?

Nu ska jag läsa lite ner innan kvällen kommer.

Och den där bilbloggen, glöm den, efter 2 arga mail fick jag svaret att de letar efter en ny leverantör. Jamen tack då. Snabba på med det tack!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0