Moi- la bitch?

Ibland händer det saker så att man själv känner sig riktigt elak. Som att man får någon annan att börja gråta. Det hände idag. Det värsta är att det jag absolut inte ska känna mig elak, det var inte personligt och det var inte mina "egna" åsikter. Men ibland är policy policy och ibland är man den som måste säga ifrån när denna policy inte efterföljs. Denna någon var jag idag. Det värsta är att jag är lite för mesig- eller jag kan säga ifrån riktigt ordentligt- men jag får lik förbannat dåligt samvete efteråt, trots att jag VET att jag inte agerat fel. Har jag för stort samvete? Kanske därför det är bra att jag ska bli lärare, barn är lite lättare att säga ifrån till. Är man vuxen så är man vuxen. Och mina blivande elever är barn. Tack gode gud för det.

Ikväll ska jag ÄNTLIGEN se Mama Mia! Med två suveräna jobbarkompisar, ska bli sköj! Men nu ska jag i en halvtimme roa mig med att städa upp i denna lya vi kallar för vårat hem. För nu är Tommie hemma, så nu ska jag sätta både honom och min i arbete, jiha!
/N

Kommentarer
Postat av: /S

Tack och tack för i går ;-)



/S

2008-09-08 @ 20:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0