Mysdag!

Åh, sådan skön torsdag detta var! Gick upp 06.00, mindre kul, men ok när man väl är uppe. Var i plugget 7.40 och trodde jag skulle köpa en kaffe och sitta och läsa i lugn och ro i en timme innan föreläsningen började kl. 09.00 Men icke då! För bland de hundratalselever som går på skolan var jag tredje man på plats, och vem satt redan där i cafeet om inte Hanna? Troligt att vi satt och läste var för sig i en timme... NOT! Blev en timmes morgonfika med kaffe och massa skönt babbel, helt ok morgon det också!

Tyvärr kan jag säga att jag inte är helt nöjd med dagens föreläsning. Ämnet i sig, mycket intressant, men föreläsaren däremot, inte lika intressant... Inte nog med att han malde på i samma ton utan att artikulera ordentligt, så för en annan som är lite halvdöv emellanåt var det inte lätt att hänga med. Ämnet handlar till viss del om hur människor och hur deras familjer, och deras erfarenheter påverkar livet i detta nu, och vilka vägar man väljer, vad som till viss del är förutbestämt osv. Av någon anledning fick jag känslan att karln som stod och föreläste för oss blivande lärare, tycktes känna en viss avsmak till yrket och den status som vi arbetare/medelklass bär med oss. Hemskt va? Jag hoppas innerligt att det inte  var på detta viset och att han själv inte är den "kultursnobb" som såg allt massproducerat och lättillgängligt han gav intrycket av att vara.... Nej, usch. En sån föreläsare har verkligen ingenting att förmedla som jag är intresserad av att lära.

Sen blev det bättre, jag följde med Hanna till Vällingby C där hon skulle boka klipptid och kolla efter kläder. Vi åt lunch på den underbara restaurangen Massagotti, där en lunch (ca 5 alternativa maträtter) kostar 90 kr och då får man välja 4 små tillbehör i små glasskålar, färskt, nybakat bröd, dricka och kaffe. Alltid mycket gott och trevlig personal! Har ätit där med T en gång också, och jag var lika nöjd och mätt båda gångerna jag gått därifrån! Att de inte gör en kedja av detta koncept, vita dukar och fräscht, fräscht, fräscht! Sen drog vi runt och kollade i massa affärer, hittade min drömkappa på MQ, en dröm i rosa för drygt 2300 kronor... Om jag ändå vore miljonär...

Nu ska jag och T äta grönsakssoppa, efter lunchen har jag bara 150 kalorier kvar, därav valet av maträtt....

Ska läsa lite Dewey ikväll, och kolla på Idol....

/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0