Slipping through my fingers all the time...

Pust! Vilken dag! Adam och jag var hemma hos farmor kl. 10.30. Jag kom hem 20.30. Typiskt nog var Adam lite sjuk och klen, plus att han fortfarande lider av sviter från sitt diskbråck, så det var upp till pappa och mig att packa och bära. 17 kartonger hade jag med mig, och alla 17 gick åt. Inte en kartong för mycket! Hela vardagsrummet var när vi åkte fullt av kartonger och de möbler som farmor ska ha med sig till sin lilla tvåa på 59 kvadrat. Konstigt nog var farmor inte det minsta sentimental, då var det nog värre med Adam och mig. Känns konstigt att se farmors hus ,där vi spenderat varenda sommar i hela våra liv, packas ihop och se alla  tomma ytor som blir efter de möbler som ska flytta. Lunch köpte vi på Brovakten, men liten restaurang och minilivs på andra sidan Vettershaga brygga. Sen sjöng vi och festade vi på den prinsesstårta jag köpt med till oss, eftersom vi även förhandsfirade farmors 96-årsdag (hon fyller imorgon, 15/9). Sen sjäng farmor för oss, ja må vi leva, som tack för all hjälp. Farmor är skönt knasig.

När jag kom hem hade älskling gjort en ceasarsallad till mig, helt underbart! Nu sitter jag och softar framför Bridget Jones, bara sett den 20 gånger förut, men går den på TV så måste man ju titta....

Imorgon ska jag klippa mig, äntligen! Kl. 10.00 har jag tid på Bobbys salong nere i Vällingby. Ska försöka plåta en före/efterbild imorgon. Jag ska verkligen försöka komma ihåg....

För övrigt har jag terroriserat Adam och pappa under alla bilresor idag med Mamma Mia soundtracket. Mohaha. Men jag fick iaf Abba-motståndaren till pappa att hålla med om att Meryl Streep har en riktigt tuff sångröst, alltid nåt...

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0