Tankar om tid.

När jag vaknade första gången imorse var klockan halv 7 och T stökade runt här hemma för att stressa iväg till sin tenta. Jag tänkte gå upp, och la mig med litteraturen i sängen och läste 4 sidor. Sen somnade jag om.Vaknade igen vid kvart över 9 och tvingade mig själv att gå upp, och bäddade sängen i säkerhets skull, så jag lättare kan motstå frestelsen att krypa ner igen. Sen gick jag in i badrummet, duschade och ställde mig på vågen. Jag har gått upp i vikt, såklart. Så går det när man dricker alkohol och äter onyttigt. För en vecka sen hade jag gått ner och var stolt, en vecka senare har jag gått upp och känner mig dålig.

Men vad betyder tiden? Hur viktigt är det att jag går upp i "tid"? Eller att jag under en vecka minskar i vikt si och så mycket. To be frank with you Frank, time is all we got. Så vad gör jag då med min tid? Hur väljer jag att disponera min tid? Ja, jag vet att jag inte mår bra av att sova för länge, för som sagt, livet är kort. Och jag vet att jag mår så otroligt mycket bättre när jag inte känner att jag väger 100 ton. Ett kilo hit eller dit tänker ni, det spelar väl ingen roll. Men i mitt huvud gör det tydligen det har jag märkt. 

Nej, jag kan inte slänga bort mer tid nu! Idag ska jag läsa, läsa allt jag bara kan. Idag ska jag äta sånt som jag inte väger 100 ton om en vecka när jag äter. Idag ska jag till SATS och få instruktioner om hur jag tränar bäst, hur jag bäst kan disponera MIN trängingsTID.

Så ser min dag ut. Om de nu bara kunde kicka igång bildbloggen så kanske det kommer upp lite bilder också.

Ha en bra dag nu, och ta hand om ert liv och er tid!

/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0