dot dot dot...

Sorry my loves att jag har försummat er i nästan (ve och fasa!) två dygn nu! Har jag sagt att T och jag satsar på (nästan) tre vita veckor? Så idag var första gången på en halv evighet som vi vaknade upp lördag morgon på vår lediga helg, utan att vara bakfulla! Lite hemskt att det är så sällan, och det är det vi vill förändra nu. Så detta var första helgen. Nästa helg är det jobb och därmed lite lättare att inte dricka, eftersom jag börjar så tidigt på lördag morgon. Det känns som en befrielse ska jag säga! Nej, det vore lagom att kanske kunna dricka lite vin till maten en gång i månaden. Semesterdrickandet har härmed spelat ut sin roll.

Så igår kväll åkte vi till Kista och åt på Olearys. Maten där är ett dyrt mcdonalds, men helt klart godare. Servicen på det där stället blir jag därmed aldrig klok på. De är långsamma och riktigt ouppmärksamma. Jag har aldrig varit på ett ställe där det är så svårt att få ögonkontakt med servicepersonalen. Märkligt. Men igår tror jag att det gick lite snabbare då jag på en gång informerade om att vi hade en biotid att passa. Fräckt, men uppenbarligen effektivt. Sen såg vi Patrik 1,5, som hade premiär igår. Den var bra, underhållande. Men jag tycker att det är spännande hur vi, den svenska publiken, reagerar så fort det är lite homohångel på vita duken. Inte hör man att folk tisslar och tasslar och oooar sig när det är en man och kvinna i en kärleksscen, men när detta söta par som råkar bestå av två karlar gosar, så kan inte en biobesökare hålla tyst. Jag säger inte att jag inte var likadan, jag säger bara att det är märkligt.

Idag gjorde jag det igen, jag såg Mamma Mia. Träffade en kär vän och åkte och hämtade henne och släpade med henne till Kista. Borde snart skaffa stamgästkort till bion där. Och så vi njöt... Denna film ÄR ett mästerverk! Så S... 2!
Min kompis och jag började genast prata om den perfekta tjejkvällen när mörkret faller och vintern står på tröskeln.. En DVDkväll med Mamma Mia, lots of drinks, som fortsätter med ett Singstar-race á Mamma Mia och sen... dansa hela natten!  Åh, jag längtar redan!

Imorgon ska jag och brorsan åka ut till farmor med en massa flyttkartonger som ska fyllas under morgondagen med vår hjälp. Nästa fredag ska min älskade farmor äntligen få flytta till äldreboende, Tors backe i Sollentuna. Känns hur bra som helst att hon kommer att bo nära pappa och alltid ha människor omkring sig! Farmor fyller 96 år på måndag, vi ska inte fira förrän om några veckor då Adam också fyllt år, men till imorgon har jag i alla fall köpt en fryst tårta som Adam, farmor, pappa och jag ska festa på. Men med 290 kalorier per 100g så kan jag nog direkt inte frossa...

Angående mitt fortsatta användande av Hälsovakten.. Igår gick jag över, landade på 1500 kalorier innan dagen var slut. Och idag hade jag ca 300 kalorier kvar innan bion. Men efter godis, popcorn och coca-cola... nja, låt oss säga att jag har fått min middag redan. Är jag snäll kanske jag får ett äpple om en timme eller två!

Ledsen att det blev en 7-mila inlägg, så går det när man slarvar med uppdatering. Lovar att göra ett bättre jobb imorgon, har ju åtminstone mobilen med mig ut till farmor i Norrtälje imorgon!
Toodels!

/N

Kommentarer
Postat av: S

Det tar sig , det tar sig. Blir 10 för mig på tisdag med MR Honey Pie ;-)) Förresten så jobbar jag extra på lördag så då skall du och jag ha ett litet snack du och jag ..........

2008-09-14 @ 00:32:34
Postat av: S

Måste man vara tjej för att vara med på den där kvällen ????? Annars så anmäler jag gärna mitt intresse ;-)) Skall komma ett singstarspel innan jul med bara Abbalåter. Bara så du vet ;-)

2008-09-14 @ 00:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0