Avrättning?

Om en timme ska jag på möte med två lärare. Känns lite nervigt, men skönt att göra det, så att jag slipper undra sen. Fick för en timme sedan tillbaka min fältstudierapport som väger in i betyget en hel del, och den fick jag högsta betyg på. Underbart, läraren som sitter med idag på mötet var den som rättat den, och hon hade skrivit fina kommentarer om texten, så det känns förstärkande! Har gått igenom betygskriterierna och jämfört min tenta med två andra som fick högre betyg än mig, så det känns som jag har lite att stå på. Jag är såklart inte omöjlig, kan de motivera sina betyg på ett bra sätt ska jag inte stånga mig blodig, men jag tycker inte att man ska vara rädd för att ifrågasätta. Som mormor brukar säga: Tappa inte sugen, världen är full av tappade sugar!

Efter mötet och när T kommit hem från skolan åker vi och tränar. Vi slog på stort och köpte nya joggingskor förra veckan. Testsprang mina i tisdags, men T har sin premiär kvar. Ikväll åker vi ut till Ekolsund och äter middag med mamma, Krille och hans föräldrar. Mamma & Krille drar till Indien på söndag, är borta i 2 veckor, så eftersom vi jobbar i helgen får vi säga hejdå redan ikväll. Snyft.

Ska snart dra mig hemifrån, vill ju inte direkt vara sen! Och att sitta ute i solen utanför skolan och njuta av det fina vädret är inte fy skam det heller!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0