Ett vårmirakel!

På den första biologilektionen fick vi en present av vår lärare. En gren med några knoppar. Alla fick olika, nästan i alla fall. Grenen ska stå i vatten och vi ska observera och dokumentera vad som händer med den. Detta har hänt med min på bara tre dagar:


3 april 2009- bara en knopp


6 april 2009- någonting grönt har tagit över knoppen!

Jag känner mig lite töntig, men det är riktigt spännande att följa utvecklingen. Vi får inte veta av vår lärare vilken art vi har förrän nästa lektion, veckan efter påsk, så jag vet inte om det blir en blomma eller ett blad. Däremot tror jag mig veta att det är ett träd och inte en buske, då Hanna och jag på väg hem från skolan i fredags åkte förbi ett träd vars knoppar jag kände igen. Spänningen är olidlig, jag lovar att hålla er uppdaterade! Inga förslag på vad det kan vara?

/Naturvetaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0