Pluggsmitaren

Idag skulle T och jag plugga som dårar. Dagen startade bra, gick upp i tid, åt frukost och jag åkte till elgiganten kl 11 och lämnade in min mobil för tredje gången, denna gång vill jag reklamera den. Så håll tummarna att jag får pengarna tillbaka, jag är trött på att den ALDRIG blir ordentligt lagad! Sen satte T och jag oss i bilen och åkte mot kth och pluggböckerna i väskan. När vi väl kommit dit och betalat 70 kr i p-avgift, upptäcker vi att kårhuset är stängt över påsk. T får psykbryt och vägrar sätta sig någon annanstans (ok, jag borde veta det, men hur 17 stavas det?!). I vilket fall så var det vara att åka hem, men först tog vi en varsin kaffe på 7eleven. Då undrar jag bara, påsklov innebär ju inte ledighet, vi har ju fortfarande plugg att göra och får csn för denna vecka. Så varför stänger man då ställen där eleverna kan plugga i lugn och ro. För oss som är dåliga på att disciplinera oss hemma är det ju ett bakslag.

På hemvägen passerade vi Bauhaus, och kollade in deras trädgårdsavdelning. Jag har varit sugen på att fixa en grön balkong ett tag nu, så det slutade med att vi kom hem med tre balkonglådor, en himla massa grönsaker och blomfrön, handskar och spade. Och en 50 liters påse jord som visade sig vara fel. Vi köpte plantjord. Vi skulle ha såjord. Jaja, så går det när man slarvar. Vi körde en chansning och brassade ner två påsar sallad i en låda och lite blommor i en kruka. Har det inte hänt nåt om två veckor blir det till att köpa ny jord. Så nu vill jag alltså ha alla såtips jag kan få. Inga gröna fingrar här inte, snarare svarta. Usch, jag är värdelös, men det vore kul att lyckas med något grönt...

Imorgon blir en jobbig dag. Pappa ringde igår och berättade att farfars syster ska begravas imorgon, onsdag. Adam jobbar så han kan inte följa med, men pappa får sällsis av mig ialla fall. Farmor är för trött för att följa med, dessutom tror jag inte att det är så bra för hennes allt mer sinande livsglädje heller... Jag har inte varit på begravning sen farfar begravdes när jag var 6 år. Men nu får de sällsis i himlen.

Väntar på att min personlige kock ska få maten klar. Ja, jag är lika oduglig med matlagning som vanligt! Vi kom just hem från gymmet, jag toksprang i 16 minuter och gick i 5. Eftersom vi joggade lugnt igår var det skönt att ta ut sig totalt idag. Sen avslutade jag med lite arm och magträning. Det är skönt hur fokus har lämnat vikthysterin och gått över till en längtan efter konditionsprestation istället. Nu känns det nästan ok att äta nåt sådär nyttigt, för jag vet att jag mår bra ändå, när jag håller igång som jag gör nu. Himla bra!

Nu ska jag inte tråka ut er mer, iväg och lek med er, tjopp tjopp!

/N

Kommentarer
Postat av: Luva

Svarade pa din kommentar i min blogg... =) Har ni bara sallad som gar att äta? Basilika, persilja och andra örter är ganska lättodlade oxa

=) Här finns det bra tipps: odla.nu



Lycka till!

2009-04-08 @ 12:21:59
URL: http://svenskiberlin.wordpress.com
Postat av: Calle Schulman

Hej, trevlig blogg:) Jag odlar en del själv hemma. Mitt tips är att du vattnar rikligt, men övervattna inte. Vad gäller jorden så kan det gå ändå. Håller tummarna ;) Min bror Alex ogillar allt som har med växter och grönt att göra, så det är alltid kul när man stöter på en likasinnad :)

2009-04-08 @ 14:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0