En lång dag är äntligen slut

Måndagar ska inte vara så här intensiva, jag är en latmask, det blir lite väl mycket för mig. I förmiddags hade jag seminarium i tre timmar, pratade om samband mellan räknesätt. Mycket hade vi gått igenom innan så jag kan inte påstå att det var en supergivande lektion. När jag kom innanför dörren och mest tänkt lägga mig och vila innan några timmars plugg, flög istället T på mig och beordrade mig att hjälpa honom att städa. Kors i taket, än är inte undrens tid förbi! Så tog jag inte det tillfället i akt vore jag ju bara korkad, så det var bara att sätta igång! Två timmar senare var vi klara, men det blev så fint här hemma! Vi rensade till och med ut alla gamla papper i kontoret och rensade ut allt-i-allo-lådan, så nu är det ordning på torpet!

Sen lagade jag lunch till oss och därefter gick hela eftermiddagen åt att leta efter bra mattelektionsidéer inför mina mattelektioner jag ska ha med min etta under VFUn. Denna vecka kör jag VFU imorgon och onsdag, de resterade tre dagarna kör jag nästa vecka, då jag också ska hålla i lektionerna. Blir kul att komma ut till barnen igen, man får lite energi och mening med tillvaron!

Ikväll var jag förbi jobbet på möte också, händer lite saker som måste pratas om. Det är inte alltid så kul att jobba varannan helg när även vardagarna är full av krav, men jag är ändå tacksam att jag har det jobbet jag har och jag har verkligen trivts där i så många år med både kollegor och kunder. När jag kom hem hade T lagat ris, kycklingspett och jordnötssås, med inbergssallad med chili och fisksoya, ett orginalrecept enligt honom, var faktiskt riktigt gott! Jag har nog ganska mycket att vara tacksam för när allt kommer omkring... Nu är det suss gott för min del!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0