Jobbakuten

Trots att jag planerade att plugga, slappa och njuta av min fredag, så blev det som vanligt inte som man tänkt sig. När en vän/jobbarkompis ringde och bad mig komma in några timmar kunde jag så klart inte säga nej... Det knasiga är att pengarna i detta fall känns lite vilket som, utan jag åker in för att jag inte kan leva med mitt dåliga samvete om jag säger nej. Vad är det för fel på mig?

Jag passade på att handla lite under rasten, så nu har T och jag festat i räkor, baguette, aioli från jobbet (världens godaste), sallad och kokt ägg. Till det en miniflaska Cordon Negro, världens godaste mousserande! Detta är livskvalité, i allra högsta grad! Imorgon bitti ska jag överraska prinsen med en goodiebad med allahjärtansdag presenter, och jag får som vanligt förlika mig med tanken att bli utan presenter. Tur att det inte är det som avgör status på förhållandet! Sen ska vi fixa födelsedags/inflyttningspresenter till våra kompisar L & L som vi ska till imorgon kväll. Kommer nog bli en riktigt härlig fest! Rapporterar vidare imorgon!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0