Kolla till vänster.

132 dagar till Malaysia. En evighet för vissa. Snart för mig. Semester i tre sköna veckor, nästan så man knappt kan tro att det är sant. Längtar så enormt mycket! Klockan är 10 över 12 och T och jag sitter i soffan med varsin dator i knät. Jag älskar att vara ledig, bara att dra på sig morgonrocken och gå runt och plocka, fixa lite frukost, läsa några rader i DN. Åh vad härligt det skulle vara att alltid vara ledig på helgen! Igår hade vi det toppen, T´s föräldrars hur börjar verkligen likna något. Om någon månad är det nog helt klart, sen ska ni får se bilder på drömhuset! Vi åt i deras matsal med öppen brasa och en vacker liten kristallkrona ovanför bordet. Det var Natta-mat i allra högtsa grad, alltså massa onyttigt! Till förrätt åt vi smörgåstårta med räkor, sen var det rostbiff/kalkon, revbensspjäll/kyckinglår med potatissallad, baguette och massa god ost. Jag drack två glas rödvin med T´s mamma medan de andra drack cola och vatten. När klockan var halv 11 var det dags att åka hem och efter vi kört hem T´s bror & tjej så var klockan 12 och vi störtade i säng när vi kommit innanför dörren. Kanske inte helt återställd efter fredagen...

Idag står plugg längst upp på listan. Sen tänkte vi bryta och åka till Vällingby c och luncha på Massagotti, det kommer vi vara värda! Så om vi ska förtjäna det är det nog dags för oss att sätta igång med skolarbetet nu. Jag måste förebereda inför litteraturseminariet på tisdag, helt ärligt så är jag lite ångestladdad inför detta, har inte kommit in i mattetänket riktigt än. Men det är bara att bita ihop!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0