Soffpotatis 1 & 2

Det blev sent igår. Alldeles för sent för en trötter som jag. Jag tror taxin lämnade oss utanför porten runt kvart över 4 på morgonen. Så vi somnade väl inte förrän 5 någon gång. Jag hade varit en duktig flicka och druckit vatten från 11-snåret så förutom att jag är trött känner jag mig riktigt pigg! Motsägelsefullt? Ni fattar vad jag menar... Nu sitter T och jag i soffan under täcket med varsin dator i knät och Lets Dance repris i bakgrunden.

Så gott som jag år igår har jag nog inte ätit på länge! Dessvärre så glömde jag av att vi tagit med oss kameran och fick därför inte en enda bild på den underbara maten. Men L & L hade tillagat en fantastisk buffé! Det fanns: tacopaj, broccoli & spenatpaj, västerbottenpaj, chilimarinerade kycklingklubbor, örtkryddad klyftpotatis, chiliscampi, chilirustikbaguette, sallad, oliver, fetaost, fetaostfylld chili, chilivitlöksklyftor, guacamole, aioli, gräddfil, salsa, bearnaise och jag vet inte allt... Som grädde på moset en underbar kladdkaka med grädde. Jag åt så jag nästan storknade! T och jag är riktigt avis på L & L som kan äta underbara rester hela dagen.... Som present hade vi och våra vänner C & C köpt en underbar korg med tjusigt rödvin, olja & vinäger, korvar & ostar, kex, oliver, tepenade och massa frukt; ananas, päron, vindruvor och rädisor (inte min idé!). Vi kan ju säga att värdparet kommer inte behöva svälta ihjäl den närmaste tiden...

Idag ska jag ladda inför min mattelektion imorgon, känner mig lite nervig, men det går som det går. Ni får lova att hålla tummarna för mig! T har tjatat om tunnbrödrulle sen han vaknade, så det blir väl en prommis upp till Blackebergsgrillen senare. Känner att lite frisk luft skulle göra susen! Två stackars bilder från gårdagen, resten är opublicerbara...


Suverän spegelbild, eller hur?


Tjerna höll till i vardagsrummet & grabbarna i köket.

Ha en skön söndag nu!

/N

Kommentarer
Postat av: Ylva

VAD är "tacopaj" som alla i Sverige verkar äta hela tiden? Är det tacos i och isf, blir de inte mjuka? Har undrat länge... :) Lät iaf jättesmaskigt allting.



Lycka till med matten, går säkert bra.. Håller tummarna dåra :)

2009-02-15 @ 14:42:50
URL: http://svenskiberlin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0