Releasefest & Middag!

Finns det någon underbarare än vakna tidigt på morgonen, gå ut och parkera om bilen på grund om datumparkering, och sen gå in och somna om igen? Jag sov till 10. Det var verkligen länge sen jag sov så länge, fabulous!

Nu sitter jag och tittat på Oprah på 3an och njuter av min underbara frukost; lättfil med puffar utan socker, 2 knäckesmackor med kalkonkorv och paprika och två (!) underbara koppar te. Det högra är mitt helggodiste, något fruktte med mjölk, det andra är ett te jag fick igår i goodiebagen från 2.6 miljonersklubben; Friggs Berry Roseship, ekologiskt örtte med hibiskus, nypon och bär, med en liten sked honung i, mums!



Igår på relasefesten fick vi ett glas mousserande när vi kom, och sen gick alla ner en trappa till en stor föreläsningssal där vi fick höra av stress, avslappning och några bra tips hur vi kvinnor kan lära ta för oss och lyssna på oss själva. Var faktiskt riktigt mysig stämning! Efteråt var det vidare mingel, men mamma och jag hade bokat bord på Prinsen 18.45, så vi gick dit istället, var ju i princip bara rakt över Birger Jarlsgatan. Där tog vi varsitt glas mousserande när vi tittade på menyn och satt och babblade massa om mammas 1000 affärsidéer. Efter lite velande valde vi varsin silltallrik till middag med ett glas vitt vin till. Jag syndade med deras faktastiska egenbakade mjuka bröd innan maten, men det var så gudomligt gott att jag bara inte kunde låta bli! När vi ätit upp promenerade mamma och jag bort till Norrmalmstorg och KB, där mammas sambo och två av hans vänner/jobbkollegor åt middag. Min mamma är ibland som en busig treåring, så istället för att vi gick in, hälsade på dem och satte oss vid bordet, drog mamma in mig i baren i rummet bredvid och beställde en varsin drink till oss. Så i 20 minuter satt vi på andra sidan väggen och pratade relationer. När mamma väl kom för sig att kontakta sin sambo ringer (!) hon och frågar hur han har det, och säger att  vi sitter på något ställe som ligger mittemot Dubliner, på nåt som kallas för KB... Sen fnittrar hon lite roat när han börjar garva och säger åt oss att sällskapa dem på efterrätt. Så det gjorde vi såklart! Kom till deras bord i alldeles lagom tid för att betälla något sött efter maten, ibland har man flyt! Någon timme senare kom min ängel T in till stan och hämtade mig, jag somnade nästan innan jag satt första foten innanför dörren! Här är iallafall innehållet i min lilla goodiebag:


Friggsté, vitaminer, avslappningsprogram på CD, kylskåpsmagnet, bokmärke, tidningar och en eyeliner från Face. Helt ok med gratisgrejer!

Nu ska det bli spännande att se hur mycket jag lyckas plugga idag, ha dessvärre en hel del som jag skulle behöva ta tag i. Men jag ska nog åka iväg en sväng och sola lite tror jag också, lite lyx måste man ju unna sig...

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0