Tisdagsfest

Idag blev ingen vanlig tisdag. Det blev en festtisdag! När jag kom hem idag efter litteraturseminariet var det som att min kropp gick i konkurs och jag var tvungen att lägga mig på soffan att vila. Problemet är när man väl ligger skönt i soffan att det är väldigt svårt att komma ur den... Så småningom bestämde jag mig för att leka hemmafru och tvättade, diskade, röjde köket och sorterade ut skåpet med T´s 1000 matlådor. Sen landade jag lite i soffan igen och lekte med tanken att plugga lite. Nån som kan gissa hur det gick? Så jag bestämde mig för att få en ledig dag för att fira att det gick så bra idag. När T väl hörde av sig var klockan 18.30 och han meddelade mig att han skulle vara hemma 19.30. Och eftersom han lämnde frysen öppen igår så var vi tvugna att lägga fram påsen scampi som nästan helt hade tinat, så middagen var redan förbestämd. Vilket betydde att det bara var för mig att vänta snällt på att han kom hem. Så när han snöade in runt kvart i 8, hade jag kokat ris, eller gröt. beroende på hur känslig man är, och gjort sallad, dukat och hunnit korka upp en flaska rödvin. Även detta tänker jag rättfärdiga som firande av dagens skolprestation. Det bästa var, att han kom hem med våran nya kamera... Så sen rödvinet tog slut har vi slagits om att leka och pilla på kameran. Men just nu låter jag honom hålla på, med tanke på att den är min hela imorgon eftermiddag när han fortfarande är i skolan... Så nu är det sovdags, imorgon är det tre timmars föreläsning om Tid, ser riktigt fram emot den! /N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0