Trött i huvudet

3 2/5 / 6 3/5=? Såna här roliga tal har jag suttit och pillat på i två timmar nu. Och lite procent och annat skoj. Ibland har jag skrattat och varit nöjd och glad över mig själv, ibland har jag nästan slagit huvudet i väggen av frustration och ilska. Och ibland har jag gråtit en skvätt. T tycker att jag är skvatt galen och bara garvar, skakar på huvudet åt mig och lämnar rummet. Jag har också lämnat rummet, skakat på huvudet och tyckt att jag är skvatt galen, som överhuvud taget tror att jag någonsin kan lära mig matte för högstadiet. Ja livet blir ju klart aldrig riktigt som man tänkt sig.

Den där pappa-jobb-grejen blev inget. Synd tycker jag, men min plånbok som får håva in pengar på jobbet istället är nöjd. Med tanke på hur pank jag är så är det nog inte en dum grej att jobba.

Dagens bästa: min lilla mami har skaffat facebook! Eller hon har egentligen haft det sen 2007 när jag skaffade det, men ungefär inte varit inne sen dess. Nu har hon dock satt in en bild, skaffat vänner och skrivit i loggar. Det finns hopp för världen!

Dagens hemlis: Jag kunde inte hålla mig, när jag var och småokynneshandlade på min lilla Vi-butik slank det även ner en Ben&Jerry glass i kundkorgen. Den ligger gömd längst in i frysen så när jag blir gottisugen räcker en matsked, sen är sugety dämpat. Skulle T upptäcka den, skulle glassen ta slut på runt 3 röda sekunder. Ska bli spännande hur lång tid det dröjer tills hemligheten är röjd och glassen uppäten...

Imorgon är det skola. Jag kommer nog vara där tidigt för att fika i lugn och ro med Hanna. Våra morgnar är supermysiga. Vid lunch möter jag upp mormor i stan på lunch, sen är det bara hem och läsa innan jag får min hemmafredagskväll!

/N

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Kul att du ska bli lärare!!

2009-02-05 @ 22:08:52
URL: http://ju

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0