Vad har hänt?

Det är nästan så att jag tror att jag slagit i huvudet någonstans, hårt. Idag har jag varit mer aktiv än vad jag vanligtvis är på en hel vecka. Klockan 6.20 ringde klockan och jag hade en lugn och skön morgon innan jag åkte mot VFUn. När en härlig skoldag med lite överraskningar var över, så satt jag kvar med min handledare och planerade de lektioner som jag ska hålla nästa vecka. Hon är så bra, jag vågar nästan tro att jag kommer fixa det! När jag sedan kom hem stod T i träningskläder och hetsade på mig att byta om och åka och träna med honom. Det var lika bra att hänga på.

Så väl på sats så promenerade jag intervaller i 30 minuter, men avslutade de sista 5 minuterna med totalt superspring, höll nästan på att rinna bort när jag var klar! Underbart skönt! Körde lite magövningar efter, men vi avlutade vår gymning med 15 minuter i solariet. Så nu lider jag av lite skön solariefrossa. Jag kommer sova grymt bra inatt!

Eftersom jag och T kommit överrens om att han ska städa lite mer och jag ska laga mat lite mer, kom vi överrens om att han skulle ta hand om disken (som han för övrigt hade haft hela daaaaaaaaaaagen att ta hand om) medan jag lagade mat. Efter 20 minuters receptsurfande blev det en korvgryta med gul lök, aubergine, krossade tomater och 3 tsk pesto kryddat med salt och peppar. Till det åt vi vårt pasta/ris substitut, vitkål i mängder. Är bra tuggmotstånd och riktigt gott, jag älskar vitkål!

Imorgon på VFU:n är det stationsdag hela dagen, och efter skoldagens slut ska jag hoppa in och vicka på fritids till 16.30/17. Båda fritidspedagogerna är sjuka/vabbar. Så då får jag passa på att leka lektant och tjäna lite extra pengar!

Nu ska jag kika på Sex and the city och Top Model, vilken härlig TVkväll!

/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0