Alla dagar når sitt slut...

Nu är jag trött. Idag har jag tillsammans med Emerich Roth imorse hållt föredrag för sjuorna i mammas skola, och på eftermiddagen samma sak med även Patrik, en underbar fd "värsting" som också var med under min första resa ner till Polen och Auschwitz/Birkenau, denna gång för en skara föräldrar och några lärare. Känns trist att det inte var fler, det ska jag erkänna. Men skolan skyllde på att det var "kort varsel". Jag vet inte om jag tycker det kan stå som skäl för dålig uppsluppning. Är det viktigt att lyssna på, då kommer man, oavsett. Som alltid är det ju inte de som faktiskt kommer, som är de som behöver lyssna och börja fundera. Men men...

Imorgon är sista dagen på mattekursen. Utedag. Vi ska få några barn från en skola på Ekerö och klassen har gruppvis organiserat utematte och olika uppgifter/stationer som eleverna kommer slussas igenom under dagen. Då jag haft lite mycket med dagens förläsning har jag inte hunnit sätta mig in i allt som jag borde, så därför sitter jag med det nu... Blir till att gå upp med tuppen imorgon och förbereda det sista. Och att inte förglömma; matsäcken!

Nu ska en slutpratad och slutlyssnad Natta krypa isäng. Så gonatt då, så hörs vi imorgon igen!

/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0