Äntligen fredag!

önskar jag att jag kunde ropa ut. Men det är inte så mycket äntligen med den. Mest en helg med massa jobb inblandat. Jobbar 8-16 lördag och söndag, skönt att komma hem tidigt på söndag eftermiddag, landa och förbereda mig inför tentan kl. 9 på måndag morgon. Idag hade vi det avslutande seminariet inför tentan, nu får det bära eller brista!

Igår satt jag hemma hos Hanna hela dan och pluggade gamla tentor, fick massa gjort, och då hann vi med att fika och äta en supergod bantarlunch också. Nåt quinoaaktigt men större korn, sallad, gurka, tomat, mozzarella, kalkon och en pytteskvätt ailoli, mums!

Innan skolan idag åkte jag och tränade och solade. Var himla skönt trots att jag var så trött. Helt otippat, men det var det tredje träningspasset denna vecka. Alltså konditionsträning måndag och fredag och yoga på onsdagen. Vore ju bra om jag kunde hålla åtminstone måndagar och onsdagar, så här innan jag har kommit in i rutinen i alla fall.

Ikväll vill jag gå på bio, igen. Vet inte varifrån detta biosug kommer. Nu är jag suger på Slumdog Millionaire, skickade ett mess till T som är kvar i skolan, men har inte fått svar än. Annars blir det nog hemmamys, nyttig middag, inget snacks och Lets Dance på tv. Jättekul, verkligen....

/N

Kommentarer
Postat av: Lärarstudenten

Sluta klaga på Björklund! Det är bara bra att det införs betyg tidigare i skolan. Jag är 23 år och fick betyg först i åttan. Alldesles för sent. Jag märkte att elever började engagera sig mer när vi skulle få betyg, trist men sant, och om det skulle finnas betyg i uppförande så skulle fler skärpa sig och sluta flumma och störa andra elever!

2009-03-10 @ 14:38:29
Postat av: Lärarinnan

De problem som lärarna nu får ta itu med är skolk, mobbning, vandalisering osv. som en klick elever orsakar. Grunden till dessa problem lades under just 70-talet då socialdemokraterna hade makten och "frihet från uppfostran" började tillämpas. De barn som föddes då är nu föräldrar denna brist på uppfostran vidare till sina barn som är dagens elever. Det är just detta Björklund vill ändra på,vilket de flesta av oss lärare med lång erfarenhet av yrket tycker är bra.

2009-03-10 @ 14:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0