Att fylla tant

Snart är det då dags, att fylla år igen. Imorgon. 27 denna gång. Det är märkligt det där med tiden. Hur den är så relativ. När man är 7 år så är 10 år en evighet. Imorgon är det 10 år sedan jag fyllde 17. Och det känns som igår. Hur kommer det bli att fylla 30, 40, 50? Jag känner mig som jag alltid gjort, trots att jag bor med en trevlig karl som mer än gärna påpekar hur jag verkligen inte ser ut som jag gör på de bilder när jag var 17 år. Tack för den. Men visst måste det vara känslan som räknas?

Ingen tårta kommer det bli heller. Men tur är väl det, jag har redan syndat med en munk med chokladöverdrag idag. Jaja, alla dagar kan inte vara perfekta. Min födelsedag inviger jag med snygga naglar, har tid halv 11. Bra start på dagen om jag får säga det! Nu kommer det vara middag och firande, släkt och vänner hela helgen ut. Och ja, min helg startar imorgon. Med ett kort avbrott för en torsdagsförmiddagslektion, men det får jag överleva.

Nu ska jag inleda studierna i min nya kurs, på måndag väntar ett litteraturseminarium, så det är nog bäst att jag var tag i läsningen omedelbums! Ikväll är det Den rätta för Rosing, tätt följt av Desperate Housewives, lyckan är gjord!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0