Hoho, nu blev jag full i skratt!

Denna kommentar fick jag i mitt senaste inlägg:

Postat av: Läraren

Rasmus Wennergren är lärarstudenten från Malmö som inte nöjer sig med att sitta i klassrummet och klaga. Han har startat debattgruppen "Sista ordet" som öppet kritiserar utbildningsminister Jan Björklund.
- Han är konservativ, ytlig och utan större visioner, säger Rasmus Wennergren.

Rasmus tilläger dock: -Läraryrket är trots allt ett yrke för de som inte kommer in på svårare utbildningar.

2009-03-13 @ 17:43:35

Ok, jag fattar att du är ett skämt, men jag måste säga att jag uppskattar det! Men om man bortser från den lilla detaljen så vill jag ändå lyfta några saker i kommentaren. 1) Som "lärare" är det supermodigt att erkänna att man inte kom in på en svårare utbildning, så bra jobbat! 2) Det sista citatet har aldrig publicerats. 3) Jag tycker att det är fantastiskt att studenter inte bara sitter och accepterar utan tar ställning mot det de tycker är fel. Modiga människor finns det för få av i lärarkåren, ja för få i hela världen. 4) Sist men inte minst, om det var skrivet för att provocera mig så funkade det inte. Jag vet att det finns puckon som valde lärarutbildningen för att allt annat var för svårt, jag har själv gått i samma klass som såna människor. För övrigt ett intressant ämne, jag har ibland själv kritiserat utbildningen för att jag tycker att det ställs för låga krav på studenterna. Men nu är det så att detta är det enda utbildningen som finns. Och jag älskar det jag gör och har inte ångrat en dag. 5) Jag är verkligen supernyfiken på varför jag tycks så provocerande för vissa att de inte kan låta bli att skriva såna här inlägg? Jag vet hur det är att älska-hata bloggare, jag själv bara måste läsa vissa bloggar trots att jag egentligen tycker rent av illa hur personen lever och resonerar, men det går bara inte att hålla sig borta. Men att jag kunde vara lika provocerande, superspännande!

/N

Kommentarer
Postat av: Lärarinnan

Du är så självgod att det är äckligt. Det är mycket provocerande. Det finns en värld utanför din lilla bubbla..

2009-03-14 @ 17:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0