Hurra för mig idag!

Så blev man 27 då! Fast egentligen inte förrän 22.55 ikväll. Våfrudagen/Våffeldagen är det i alla fall, och min underbara T uppvaktade mig imorse 6.30 med nygräddade våfflor och kaffe latte. Kalorichock, men åh så gott! Sen dess har jag bara myst, efter frukosten så surfade jag lite, pratade i telefon med mamma och läste ett kapitel i den första boken "Vågra Språnget- Om att undervisa barn i naturvetenskapliga ämnen". Den är riktigt bra, väldigt tänkvärd och kräver självrannsakan, om hur man egentligen uppmuntrar elever att undersöka och hur man ställer de rätta frågorna. Hittills har jag bland annat lärt mig att det är viktigt att ställa frågor som eleverna har möjlighet att ta reda på, utan att behöva slå upp i någon bok (vilket försvårar i de lägre åldrarna då man oftast bara kan läsa lättare texter). Live it,  learn it.


Nu ska jag upp och in i duschen, nagelfix hos världens bästa Carro och sen kanske hitta nåt susigt att ha på sig. Det värsta är att gå på diet (våffeldiet?) samtidigt som man tränar, är att man inte ser på vågen att det hänt nåt. Visst ser jag lite på midjan, men det vore kul om det syntes lite på vågen också. Jaja, huvudsaken är att man får bättre kondis och blir piggare! Ikväll ska jag och brorsan är middag, dricka lite vin, och sen möta våra respektive och gå på teater på Kungsholmen kl 19. Blir nog en riktigt trevlig dag!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0