Klimatförvirrad

Jag kan säga att det aldrig någonsin under mitt snart 27-åriga liv, har varit snö två dagar innan min födelsedag. Det har aldrig hänt. När jag fyller år har våren börjat göra sig påmind, och marken håller på att torka upp. Detta är inte vad jag ser utanför mitt fönster idag. Och inte vad man kommer kunna se på hela veckan enligt vädret på tv4. Och så finns det fortfarande de som säger att det INTE råder några klimatförändringar. Herregud, de flesta har väl ändå ögon att se med. Jag skulle vilja skriva att de flesta förhoppningsvis har sunt förnuft också, men där har jag en jobbhelg bakom mig som bevisar motsatsen.

Om en och en halv timme börjar min nya kurs, Naturkunskap för yngre åldrar. Kan bli så att det blr gruppbyte, och att schemat blir annorlunda (icke bra) och värsta av allt; att jag och Hanna inte kommer i samma grupp. Då dör jag. Nu måste jag skynda  mig. Håll tummarna att det ordnar sig idag nu!

/N

Kommentarer
Postat av: Luva

Fast snö i mars är väl inget ovanligt... tyvärr =( 2006 var det snö typ hela april. Tur att det inte brukar vara så i Berlin iaf. =)

2009-03-23 @ 09:10:32
URL: http://svenskiberlin.wordpress.com
Postat av: Natta

I början och kanske mitten av mars, men aldrig aldrig runt min födelsedag har det varit snö! =( Som tur är ska det bli varmare igen till helgen!

2009-03-23 @ 17:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0