Så var det dags igen...

Mattetentan åter idag. Jag fick ett E. Visst kan jag acceptera ett E om det är tydliga motiveringar till betygen och klara tentafrågor. Den här gången tycker jag dessvärre att det är antingen eller. Frågorna var tolkningsbara, och har man inte tolkat som de tycks vilja så är det kört. Och hur sätter man ett betyg utifrån kommentarer som dessa: ok, ok!, bra!, ja! ? Drar man snittet runt ok och det landar på ett E då eller? När det går så långt att jag nästan är beredd att hålla med J. Björklunds åsikter om lhs som en högskola med MÅNGA brister, då har det gått långt. Det här är flummigt. Och eftersom jag är rätt flummig själv så krävs det en hel del för att jag ska tycka att något är flummigt. Men nu har flummet gått för långt. Jag har mailat två lärare och fått svar från en av dem. Hon gick med på ett möte, nu väntar jag bara svar från den andra. Rond 2 i Natta mot lhs kan börja!

/N

Kommentarer
Postat av: Ylva

Oj, ja det lät ju lite luddigt det där...minst sagt. Hoppas att det gar att prata med lärarna, de maste ju sa klart kunna motivera hur de har satt betyget. Borde de veta som utbildar lärare kan man tycka. Man skulle annars kunna tro att ni har de mest pedagogiska lärarna av alla egentligen... =/

2009-03-30 @ 23:33:29
URL: http://svenskiberlin.wordpress.com
Postat av: Kth-studenten

Ja det var väntat. Du är inte känd för att vara speciellt smart. Att ena läraren inte orkar bry sig, säger det mesta. Han/hon är väl trött på att lyssna på looser-elevers bortförklaringar till varför det gick åt skogen, igen. Kul att få dig som lärare sen....

2009-03-31 @ 15:01:43
Postat av: Nils

Gi-mat a la beach -09!!!!

2009-04-02 @ 20:08:41
Postat av: Carro

Heeeeeeeej Natta... :) Tack för en underbar helg. Jag ska knycka några bilder av Carro när jag får möjlighet!! Självklart blir de en ny 112 X i höst! Jag är verkligen med... :)

2009-04-02 @ 21:37:13
URL: http://sicituradastra1984.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0