Släcker du?

Ikväll kl 20.30 har Earth Hour nått Svedala. När jag först fick vetskap om det tyckte jag att det var en trevlig idé, bra att så många engagerar sig och talar om att vi är medvetna. http://www.aftonbladet.se/klimathotet/article4756726.ab När jag tog upp saken med T så ändrade jag faktiskt ståndpunkt. Vilka är det egentligen som släcker, förutom företag och myndigheter? Kanske är det så att denna aktion egentligen inte påverkar något, utan att detta bara ger tillfälle för världens alla människor att dämpa ett dåligt samvete? Då tror jag nog mer på sopsortering och lågenergilampor. Det kan ju göra skillnad i det långa loppet.

Ligger o soffan. Har gjort det sen cirkus kl 16. Igår efter god middag, roligt och mysigt umgänge med fina vänner och presentutdelning var vi några tappra själar som släpade iväg oss till Garbo i Sumpan. Var i säng strax innan 4 inatt, sov som en stock till 11. Men oj så kul vi hade! Skönt att komma hem när man stapplat runt i 10 cm klackar i 4 timmar, hade sanslöst ont i fötterna! När vi vaknat till liv idag och röjt lägenheten åkte vi och handlade. Imorgon kommer familj och släkt på dagen, vi ska upp tidigt imorgon och slänga ihop en smörgåstårta. Är nog det godaste jag vet, hoppas det blir bra nu bara! I värsta fall får vi beställa hem lite thaimat! Men håll tummarna för att vi slipper...

Puss på er!
/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0