Ungar i mängder

Idag har varit en spännande dag. Jag kände när jag vaknade imorse att jag var uttömd på energi. Segt och jobbigt var det att gå upp. Jag kom i alla fall i tid till teatern vid Drottningholm, kallt och regnigt var det. Efter några minuter kom läraren och meddelade oss att våra barn för dagen inte kommer, för att det regnar. Men vi var välkommen att åka till dem! Så två klasser lärarstudenter packade ihop sig i de bilar som fanns för en 10 minuters bilresa ut till Ekerö centrum. Jag ska inte gnälla mer, det blev faktiskt en riktigt lyckad dag. Vi hade sex små telingar, 2 från f-klass, 2 från ettan och 2 från trean. En liten energifylld pojke från ettan var det enda som krävde lite extra uppmärksamhet, men jag måste säga att jag tycker att det är riktigt kul med busfrön, allt blir liksom lite osäkert...

När vi var klara vid halv 1 var jag slut och frusen i kropp och själ. Hemma bäddade jag ner mig och skulle just till att somna en kvart  när T kom hem. Sen deppade jag ihop. Allt var fel. Stökigt hemma och jag orkade inte städa, jag kände mig ful och tjock men orkade varken träna eller äta nyttigt. Skolan kändes tung fastän kursen nästan är slut. T försökte peppa upp mig i två timmar utan resultat. Livet blev bara svartare och svartare. Sen lovade han mig att röja undan hemma och träna. Då kom jag upp.

Träningen, eller ja, konditionsträning är det ju bara, gick riktigt bra. Jag gick snabbt i 5 minuter, sen joggade jag i 15 och råkutade i 5, och avslutade med 5 min snabb gång. Så 20 minuters springande, det tar sig sa pyromanen! (Gud så tråkigt, förlåt!) Nu har vi ätit god kycklingsallad och jag känner att livet återvänder! Efter en dusch ska jag skriva klart min fältstudierapport så att den är redo att mailas iväg imorgon!

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0